W piątek, 16 grudnia 2011, o godz. 19.00 w poznańskim klubie Meskalina na Starym Rynku 6 wystąpi Wojtek Grabek – multiinstrumentalista, który umiejętnie łączy ostre, niemal industrialne bity i wyrafinowaną syntezę z dźwiękami zapętlonych skrzypiec i wokali. Podczas koncertu promować będzie on materiał ze swojej pierwszej płyty długogrającej pt. ?8?.
Dwa lata po ukazaniu się hipnotyzującej, wydanej własnym sumptem EPki ?mono3some?, GRABEK powraca z jego pierwszym longplayem zatytułowanym. Album ukazał się 26 kwietnia 2011 nakładem Agencji Fonograficznej Polskie Radio SA.
GRABEK to solowy projekt Wojtka Grabka. Projekt narodził się pod koniec 2008 roku. Zaraz potem ukazała się EPka ?mono3some?. Wydany własnym nakładem mini album utorował artyście drogę do występów w Polsce i zagranicą, również na tak uznanych scenach jak ?Heineken Open’er Festiwal? 2009, ?Free Form Festiwal?, czy ?Transvizualia?, by wymienić tylko kilka. EPka wywołała poruszenie wśród dziennikarzy muzycznych i rosnącej rzeszy fanów.
Pod koniec 2009 roku GRABEK zaproszony został przez Piotra Stelmacha do programu Trzeciego Polskiego Radia, do audycji ?ofensywa?, podczas którego wystąpił na żywo w legendarnym Studiu im. Agnieszki Osieckiej. Jeden z utworów nagranych podczas występu znalazł się na płycie ?Offsesje 2″, drugim w historii polskiej fonografii albumie z sesjami radiowymi.
Dziennikarze muzyczni często porównują GRABKA do ?Radiohead?, solowych dokonań Thoma Yorke, Amona Tobina czy nawet Aphex Twina. Sam artysta przyznaje się do fascynacji islandzką sceną alternatywną oraz twórczością…Henryka Mikołaja Góreckiego. Wojtek Grabek pochodzi z artystycznej rodziny. Za namową matki, skrzypaczki, w wieku sześciu lat, rozpoczął naukę gry na skrzypcach. Po ośmiu latach porzucił instrument by poświęcić się językom i kulturze Skandynawii. Nigdy jednak nie stracił kontaktu z muzyką i po kryjomu tworzył w zaciszu domowego studia, aż w końcu zdecydował się pokazać swą twórczość innym.
Sponsorami płyty ?8? są: Hörmann Sp. z o.o., Elektro-Klim, Press-Service Monitoring Mediów Sp. z o.o., Black Hog Studio Reklamy, Morski Studio Graficzne. Patronat medialny nad wydawnictwem objęli: Polskie Radio TRóJKA, MySpace Polska, Życie Warszawy, Głos Wielkopolski, Gazeta Współczesna, muzyka.pl oraz uwolnijmuzyke.pl.
Bilety:
20 i 30 zł.