W 1602 roku we Florencji ukazał się drukiem rewolucyjny artystyczny manifest „Le nuove musiche” – najważniejsze dzieło Giullio Cacciniego, które poza obszerną przedmową o sztuce śpiewu zawierało praktyczne przykłady tytułowej nowej muzyki […]
Wszystko to za sprawą działalności Cameraty florenckiej, złożonej z grona najznamienitszych humanistów, arystokratów i kompozytorów, którzy odwołując się do założeń antycznego dramatu greckiego, doszli do wniosku, że jedyną właściwą muzyką jest właśnie monodia, ustanawiając jednocześnie prymat poezji nad muzyką. Sam zaś styl monodyczny stał się wzorem, który przeciwstawiano polifonii, dalekiej antycznym ideałom i zacierającej w konsekwencji poetycki tekst. […] tekst: Mateusz Borkowski
Kierownictwo artystyczne: Sławomira Raczyńska
Organizator: Bartosz Seifert / Stowarzyszenie Musica Minima
Sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania
z rekomendacji Rady Osiedla Wilda
Ewelina Jurga – sopran
Maksymilian Święch – klawesyn
Piotr Młynarczyk – viola da gamba
Martyna Strychalska – recytacja
8 września 2019 / 18:30
ul. Fabryczna 13AB
WSTĘP WOLNY