600 propozycji kulturalnych

Pierwszy w pełni jesienny w tym roku numerIKS-a ma dla Was gorące i ważne tematy. A w Afiszu ponad 600 propozycji kulturalnych. Średnio wychodzi około 20 wydarzeń dziennie.
Po co dziś studiować malarstwo? Z punktu widzenia absolwentów Uniwersytetu Artystycznego, w tym jego obecnych pedagogów, patrzymy na malarstwo i próbujemy odpowiedzieć na pytanie o to, jak niegdyś wyglądało jego studiowanie na poznańskiej uczelni – i czym malarstwo jest dzisiaj.

Wspólne przeżywanie czasu i przestrzeni. W tym roku świętujemy 20 lat tańca argentyńskiego w Poznaniu. Z tej okazji Przemysław Toboła rozmawia z Grzegorzem Kałmuczakiem – tancerzem, nauczycielem tanga i założycielem Szkoły Tańca Oscar Dance.

94 powody, aby wyjść z domu. Mapa-przewodnik „Z bliska / Z daleka” to jedyna taka inicjatywa w Polsce. Pod koniec sierpnia ukazała się trzecia edycja mapy, w której znajdziemy aż 68 punktów z muralami i graffiti, 18 działających reklam neonowych oraz 8 starych szyldów i napisów reklamowych. Z pomysłodawcą projektu, Tomaszem Bombrychem, rozmawia Mateusz Malinowski.

Prawdziwe kino jest niezależne z natury. Tak jak Off Cinema, którego kolejna edycja rozpocznie się w połowie października. Przed Wami godziny wyjątkowych seansów, spotkania i rozmowy z autorami.

Przypominamy osoby z historii miasta, z których dorobku cały czas korzystamy: Przemysława Bystrzyckiego i prof. Józefa Kostrzewskiego. W cyklu „Ja tu tylko czytam” Anna Tomczyk obala mit Kanady, zaś Aleksandra Przybylska analizuje pokolenie iGen. Z kolei w cyklu „Okruchy Poznania” Piotra Bojarski opisuje niechlubną kartę w dziejach II RP, gdy sanacyjny rząd mocno zaingerował w poznański samorząd.

To jak zwykle tylko próbka tego, co znajdziecie na ponad 100 stronach IKS-a, nie wspominając o Afiszu, który pomieścił tym razem 622 propozycje kulturalne, w tym 122 dla dzieci i młodzieży.

x

Zobasz także

Narodowe czytanie „Katarynki”

Jak zawsze we wrześniu Biblioteka Raczyńskich zaprasza do wspólnego poznawania literatury w ramach ogólnopolskiej akcji ...